Monday 28 November 2016

BAGAIMANA DENGAN KITA.....



 photo PhotoGrid_1480132517140.png



 Di sana sini Penuh liputan tentang bumi Israel Allah turunkan banjir  api....
Allahuakbar...tiada siapa yg setara dgn kuasaMu...


Dibumi Myammar ... tentang saudara  kita...yg diperbuat hina dgn pelbagai cara.....

Moga pengorbanan mereka dlm menyelamatkan Akidah dan Iman....menjadikan lebih ramai membuka mata ....mengapa mereka sanggup bergadai nyawa...demi agama suci yg dianuti mereka....


Moga apa yang berlaku menjadikan manusia lebih mencari2Mu...memikirkan kekuasanMu....moga dgn itu....lebih ramai mendapat HidayahMu......dengan meng'ESA'kanMu




 photo PhotoGrid_1480557175285.png

😢😢😢

Maka berpalinglah engkau dari mereka dan tunggulah,
sesungguhnya mereka (juga) menunggu.
(Nabi Muhammad s.a.w bersama orang-orang mukmin disuruh
menunggu kemenangan atas orang kafir dan kehancuran mereka) ****As sajdah ayat 30****




Aku di sini bertanya pada diri sendiri....mereka sanggup berkorban nyawa demi menyelamatkan Akidah dan iman....

Sedang aku disini...berapa kuatkah aku...
dengan nikmat keamanan dan waktu lapang yg Allah beri......

Adakah aku terus bangun utk bersolat setelah azan kedengaran...?
Berapa helai muka quran sehari aku buka dari muka buku...@ whasapp...?
Berapa banyak zikir aku alunkan dalam sehari....?
Berapa banyak solat sunat aku perbuat ..?
Berapa banyak puasa aku jalani setiap minggu....?



😢😓

No comments:

Post a Comment